Krav til digitale kasseapparater fra 2024
Vectron POS systems
Hvorfor skal du have et digitalt kasseapparat?
Folketinget og SKAT har indført en række lovkrav som blandt andet skal minimere sort arbejdskraft, det betyder at dit kassesystem skal leve op til en række nye lovkrav. Hvis dit eksisterende kassesystem ikke lever op til regeringens nye lovkrav i 2024, skal du som butiksejer selv være opmærksom på at dit kassesystem skal opdateres eller udskiftes.
Det skal du være opmærksom på allerede nu!
Du har sikkert allerede en dankort betalingsterminal eller flere i din butik. Fra næste år skal alle betalingsterminaler være opkoblet og integreret med dit POS kassesystem, det betyder at du allerede nu skal være opmærksom på at du ikke binder dig til en indløsningsaftale aftale, da det kan være at du ikke kan benytte dine terminaler til næste år.
Hos Holtec Solutions kan vi hjælpe dig videre, så du kommer trygt igennem junglen af indløsningsaftaler, og hvilke terminaler som kan benyttes til næste år for netop din butik.
Hvem skal have et nyt digitalt kasseapparat?
Et flertal i folketinget og SKAT har indført at en række brancher skal pålægges et digitalt kasseapparat. Dette drejer sig om virksomheder som omsætter for mere end 50.000 kr. og mindre end 10 mio. kr. SKAT er allerede nu ude og tage kontrol, de virksomheder som har rod i regnskabet, kan allerede nu blive pålagt 2024 reglerne indenfor 3 måneder.
Restauranter, Cafeer, Kaffebarer mv.
Pizzeriaer, Grillbarer mv.
Isbutikker, Isbarer mv.
- Købmænd, Døgnkiosker.
Hvorfor du skal vælge Vectron til dit digitale kasseapparat
Med et Vectron kasseapparat er du sikker på at leve op til alle nye lovkrav. Vectron findes i over 30 lande og har et meget stort udviklings team, som er din sikkerhed for et veludviklet kasseapparat, som følger med tiden. Alle de nye danske 2024 lovkrav har derfor været en del af vores system i mange år. Hos Vectron POS støtter vi op omkring lovgivningen om digitale kasseapparater.